Goed voor ogen

Uw ogen verdienen uw aandacht en zorg. Hierbij hoort ook een goede UV-bescherming zodra u in de zon gaat. Wist u echter dat gezonde voeding ook bijdraagt in meer bescherming van uw ogen? De kleurstoffen luteïne en zeaxanthine komen juist voor in het netvlies waarbij ze uw ogen beschermen tegen UV-straling. Zonder deze bescherming zouden uw ogen snel achter uit kunnen gaan. De anti-oxidanten luteïne en zeaxanthine komen vooral voor in kleurrijke groentes, zoals in spinazie, boerenkool en oranje paprika. Tijdens de Goed voor Ogen-week, van 7 t/m 14 mei, besteden wij extra aandacht aan voeding en preventieve oogzorg.

Bescherming van uw ogen houdt ook in dat een goede zonnebril gebruikt, met een hoge beschermingsfactor. Schadelijke UV-stralen zijn er altijd, en zeker bij zonneschijn. Ouders weten dat ze dan de huid van hun kinderen goed moeten beschermen, maar vergeten vaak een optimale UV-bescherming voor de (kinder)ogen. Kinderen spelen veel buiten en hun ogen zijn nog volop in ontwikkeling. Daardoor lopen ze meer risico op oogproblemen op latere leeftijd.
Daarom is het van belang om de eigen ogen, maar zeker die van uw kinderen goed te beschermen tegen UV-stralen. Zodat ze gezond ouder kunnen worden. Kies een leuke zonnebril, en met de hoogst mogelijke E-SPF (UV beschermende) factor!

Klik hier voor alle recepten van Goed voor Ogen