Theo

Theostory

Wat begon als een kattebelletje… op een bestelbon, groeide uit tot dé slogan van het meest eigenzinnige Belgische brillenmerk: theo loves you. Tot op vandaag is dit motto de lijm tussen alles wat theo doet, elke beslissing die theo neemt en elke collectie die theo lanceert. Wim Somers en Patrick Hoet, opticiens met elk hun eigen winkel, besloten in 1987 zelf een collectie op de markt te brengen onder de naam theo. Waarom? Wel, heel eenvoudig: ze wilden hun klanten iets anders aanbieden dan de mainstream brillen die ze verkoch- ten. In 1989 waren de eerste theo brillen een feit. En baanbrekend waren ze alleszins. De daaropvolgende collecties vonden steeds gemakkelijk hun weg naar de consument. Vandaag, meer dan 20 jaar later, wordt theo verkocht in 1400 winkels verspreid over een 50-tal landen… en theo ziet ze allemaal graag!

Oorspronkelijk sprak Theo met zijn collectie enkel de avant-garde aan. Later vielen de brillen echter ook bij een breder publiek in de smaak. Maar theo heeft altijd een zwak gehad voor de individualist. Om de trendset- ters opnieuw warm te maken, werd Eye-witness gelan- ceerd in mei 1995. Deze brillen waren schijnbaar onaf en asymmetrisch. Eye-witness dragers zijn vaak eigenzinnige, vrijgevochten mannen en vrouwen. De Eye-witness lijn bestaat nog steeds en elk jaar worden er nieuwe modellen gelanceerd.