Succes bij Cools Brillen

Redactioneel artikel De Scherper woensdag 21 januari 2015

Wij vroegen Stein en Peter Cools van Cools Brillen wat al 38 jaar het geheim van hun succes is. Peter Cools (62) stelt dat de kwaliteit van hun producten de sleutel tot succes is. Stein Cools vult aan dat het hier niet alleen om brillen of contactlenzen gaat, maar ook om het product oogzorg.

Ook de agressieve reclame van de discount brillenzaken kwam ter sprake. Stein en Peter verwoorden hun standpunt heel duidelijk: “Ieder weldenkend mens weet dat voor niets de zon opgaat en dat kwaliteit zijn prijs heeft. Onderzoek van de Consumentenbond heeft dit recent nog bewezen. Wij vinden het jammer dat onze organisatie van opticiens nooit heeft aangetoond dat er wel degelijk een zeer groot kwaliteitsverschil zit in de monturen en glazen. Wij vinden het een gemiste kans. Wel heeft deze organisatie recent een bepaalde reclame uiting van een discounter verboden, omdat deze onjuiste zaken suggereerde.”

Het aantal klanten bij Cools Brillen is nog steeds stijgend. Men ziet enerzijds dat een aantal klanten dat een ‘uitstapje’ heeft gemaakt, de weg terug naar Cools Brillen heeft gevonden. Anderzijds dankt Cools Brillen haar toenemende klantenkring aan mensen die ontevreden klanten bij collega’s zijn. Deze mensen zijn bereid om voor een goed product de bijbehorende prijs te betalen. Op de vraag of Cools Brillen ook goedkope brillen heeft, stellen Stein en Peter dat iedere opticien soms brillen heeft tegen een concurrerende prijs, echter deze zijn in de minderheid, omdat de klant van Cools Brillen voor kwaliteit gaat.

Stein, Peter en Didi Cools en hun medewerkers heten alle mensen met een verminderd gezichtsvermogen welkom, ook wanneer zij een ‘uitstapje’ hebben gemaakt.